Türkiye, geçen yıl ë-C4 ve ë-C4 X gibi elektrikli modelleriyle dikkatleri üzerine çekerek satışlarını 2 kattan fazla artırdı.
Marka, ülkemizde geçen yılı yaklaşık 2 bin adet elektrikli modelin satışıyla tamamladı.
Böylece Türkiye, Fransa ve Almanya’nın ardından en fazla Citroen elektrikli modelin satıldığı 3. ülke konumuna yükseldi.
2023 yılında toplam C4 satışlarının yüzde 15’inin e-C4 olduğunu söyleyen Citroën Genel Müdürü Selen Alkım, şu ifadeleri kullandı:
Toplam C4 X satışlarımızın da yüzde 10’u e-C4 X oldu. Kısa sürede elde ettiğimiz bu başarılı sonuçlar bizi Citroen dünyasında Avrupa’da bir başka 3’üncülüğe taşıdı.
Geçtiğimiz yıl e-C4 X’i ise Avrupa’da en fazla Türkiye olarak biz sattık ve Avrupa’da lider konuma yükseldik.
Elektrikli C3 yolda
Yıl içinde satışa sunacağımız yeni e-C3 ile elektrikli ürün gamımızı genişletmiş olacağız. Mevcut araçlarımıza yeni e-C3’ün eklenmesiyle, 2024 yılında elektrikli araçların binek modellerimizdeki satış payının yüzde 25’e ulaşmasını hedefliyoruz.
Yeni e-C3 de, C3 satışlarının yüzde 50’sini oluşturacak. Ayrıca hali hazırda 2024 yılında satışa sunduğumuz C5 Aircross’un hibrit modeliyle birlikte de marka olarak elektrikli araç atağımızı destekliyoruz.”
More Stories
İtalya, Çinli yapay zeka uygulaması DeepSeek’e inceleme başlattı
İstanbul Üniversitesi ve GYİAD iş birliğiyle oluşturulan yapay zekâ laboratuvarı kapılarını açtı
Dr. Gökçin Çınar “Lawrence Sperry Ödülü”nü kazanan ilk Türk oldu